5 augusti 2008

Tyskland Dag 1

Som ni kanske vet så har jag nyss varit i Tyskland för att fira min farmor som fyllde 60,och jag kom hem i Söndags (: Så jag tänkte jag berätta om dem 4 dagarna i Tyskland med både ord och bilder :D

Dag 1.
Klockan 08:30 åkte vi härifrån till min farmor och farfar som bor ca. 2 min ifrån vårt hus,där även min farbror Johan,hans fru Jenny och min lillkusin Elias var.Sedan åkte 3 bilar iväg i ett "tåg" mot båten som vi åkte med(Scandlines).Vi fick vänta ca. 20 min. på att komma på båten,men när vi väl var på åt vi lite mackor och tittade i affärerna.50 minuter senare va vi i Puttgarden där vi åkte till Border Shop(stooooor båt med 4 våningar med vin,godis,sprit,öl m.m) och köpte lite :D Jag köpte självklart godis(toblerone,godissnören och linser).Efter alla var klara tog vi en korv precis utanför Border Shop och sedan fortsatte vår resa mot Weissenhäuser strand.Det tog ca. 1 timme att åka dit,fast vi fick stanna på vägen(precis bredvid anläggningen) för stackars Elias kräktes :/

Sedan hämtade vi våra 3 rumsnycklar och gick upp till våra rum(som låg istortsätt bredvid varandra).Såklart visste jag att vi hade ett stort vattenland mittemot vår balkong,så det ville jag självklart göra först :D Efter några år(du vet ju hur vuxna är när man har kommit till ett nytt ställe?) gick vi till vattenlandet och badade :D Det var jätte roligt,det fanns 5 vattenrutchiknor och 4 pooler där vi badade i ca. 3 timmar :D

När vi kom upp dushade vi,fotade(såklart gjorde jag det!) och fixade till oss.Sedan träffades vi i Korridoren och gick ner till en italiensk resturang som vi hade beräknat att vi skulle äta på, men så blev det inte! När vi skulle be om ett bort för 9 personer ignorerade dem oss totalt! Så vi gick till en annan resturang.Jag åt en rättså smaklös lax med ris och någon tomatsås(igentligen skulle jag ha ätit lax med stekta potatisar och hollandiesås men dem tog fel) Sedan åt jag en underbar bananasplit och sedan gick vi tillbaka till lägenheterna där jag,Johan och farmor spelade kort(min idé!) och sen kröp vi till kojs :)

BILD 1: Utsikt till vattenlandet

BILD 2: Vardagsrummet

BILD 3: Min underbara Banana split x)

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida