13 augusti 2008

Dag 2

Dag 2 på Tysklands resan:

Vi alla vaknade runt kl. 8 och då gick min farbror Johan och pappa ner och köpte bullar från ett bageri.Kvällen före hade alla stannat till vid ett "Super Maket" och handlat frukost-grejor.
Efter vi hade ätit träffades vi där nere vid 2 st. studdsemattor där jagmElias och Elsa hoppade lite :D Det var kulmfastän dem var väldigt sumpiga :D:D Iallafall, vid 10:00-tiden satte vi alla oss i våra bilar också körde vi i ca. 30 min(?) till en stoor nöjespark som heter Hansa Park.
Vi hade jätte roligt x) Förochfrämst åkte jag och Elias några hästar som går runt runt,och efter det åkte jag och pappa en berg-och-dalbana som var helt OK.Kanke lite mesig..? Sen fanns det en jätte rolig karusell som jag åkte måånga gånger.
Man gick uppför en trappa ca. 30 m. upp också fick man ställa sig ikö.Sedan när det var sin tur så satte sig 1/2 i en gummibåt bredvid en annan gummibåt också åkte man nästan rakt ner xD Det var jätte roligt :D Sedan åkte vi bla. flumeride,som man blev "rätt" blöt i,Superslash som var något liknande som Flume ride,bara att man var dubbelt så högt upp också blev man MYCKET blötare,spec. jag som blev "tvingad" att sitta längst fram :/
Och sedan 2 av dem bästa karusellerna,som jag var stoltast över :) En looping berg-och-dalbana(jag har inte åkt en looping på 5 år då Johan tvingade upp mig i en sådan på Disney land när jag var 7) och.. *trumvirvel* FRITT FALL! Det kittlades jätte mycket imagen,men det roligaste var när jag hade gjort det x) Nu har jag bevisat för Johan och Pappa om att jag vågade åka,men just när jag vågade så ville inte dem.Så jag fick åka själv :O Vi kom hem vid 17:00-tiden då jag,Elsa och pappa gick ner och badade lite,och sedan åt vi alla på samma resturang som gårddagen,fast jag åt mycket godare mat.Och pappa med.. Jag åt fläskfilé,pommes och en blandning mellan beraneisås och holandiesås :D Mumms! Sedan gick vi och la oss... Godnatt!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida