12 januari 2008

Sminkskola del 1: Läppglans

Läppglans är snyggt,lagom och perfekt att ta med i fickan!
Tänkte dela medc mig,stag för steg,hur man får läppglanset att ligga snyggt på läpparna och hålla hela dagen,både på svettig gympa och torr luft(Imorgon kommer jag förhoppningsvis lägga in bilder på vad jag andvänder när jag fixar till mitt läppglans):
Du behöver:
-Vanligt,vitt läppsyl.
-Blandning mellan Läppsyl och läppglans.Finns att köpa på Lindex eller på Tysklandsbåten på burk.
-Läppglans,gärna en mild,rosa ton.

Gör så här:
Stryck på några lager läppsyl och blanda ut så att det ligger ett jämt lager på läpparna,
Gör samma sak som ovan bara att du andvänder blandningen mellan läppsyl och läppglans.
Stryck på lite av läppglanset och vipps har du ett glansigt läppglans som håller hela skoldagen.Behövs det så gör om det OM det har gått bort...

Kraam

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida