1 mars 2008

Skadat knäet...

Igår på första rasten när jag och några andra klasskompisar hoppade hopprep så körde vi något som heter "vaggan".Det innebär att det är två som "vaggar" hopprepet fram-och-tillbaka också får alla andra hoppa över,efter en stund blir det högre och högre.Ja... Somsagt körde vi det och just när jag skulle hoppa och var i luften kändes det som att hela vänster knäet vreds om.Ush vad det gjorde ont! Pinsamt nog skrek jag så alla på hela skolgården hörde, av smärta.

Det gjorde så ont! Fick gå in till skolsjuksköterskan och hon ringde till min pappa som var hemma idag med Elsa(som tur va!) Pappa pratde även med mig och han undrade om jag vill åka hem,men jag är lite envis så jag sa att jag ville prova att fortsätta att vara i skolan.Vi hade historia,lektionen efter och jag bara satt ner och gjorde Historieuppgifter.Sedan när jag skulle gå fram och lämna in någonting som jag hade skrivit så gjorde det såå ont.Jojjan var så snäll och hjälpte mig att gå fram men ont gjorde det så vår Historia-vikarie fick ringa till pappa och pappa och Elsa fick komma och hämta mig.

Eftersom detta är tredje gången som jag har skadat mitt knä på bara ca. 2 månader så vi körde till akuten.Fick vänta i mer än 70 min! Som tur är hade pappa med sig 2 böcker som jag håller på och läser,och sedan köpte vi 2 mackor med skagenröra på eftersom jag inte hade ätit någon lunch idag(mackan var super god!).

Sedan blev det äntligen vår tur och vi fick gå fram till receptionen och jag fick berätta vad som hade hänt,men nejdå.Hon som satt i receptionen avgjorde direkt(utan någon undersökning) att jag inte behövde bli undersökt.Så arg jag blev!! :@ Grr! Pappa blev ännu argare(det var liite pinsamt,men pappa ville ju bara mig väl) än vad jag blev och började svära lite.Hmm! Sen som pricken över i:et hade vi fått parkerings böter på 500 kr.Perfekt!

Då blev pappa ännu argare...Som tur är har jag inte lämnat tillbaka kryckorna som jag fick låna av Jojjans pappa,som jag fick låna förra gånen jag hade skadat knäet,så jag går med de just nu.Det är himla jobbigt att gå med kryckor.Speciellt när jag ska upp för trappan.Är tvungen att sätta mig ner och vila när jag har kommit upp. Har nyss badat och fått 2 alvedoner.
Missar ridningen idag,Blää! Ikväll(tror jag) ska vi åka och äta middag hos några.Måste ha ned mig kryckorna.Kan inte gå annars,bara hoppa på ett ben ;/

En smärtig Cio från mig

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida